דילוג לתוכן העיקרי

בדיקות טהרה

שאלה

רמב״ם איסור ביאה פרק ד ה׳ יד.      דֶּרֶךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וּבְנוֹת יִשְׂרָאֵל לְעוֹלָם לִבְדֹּק עַצְמָם אַחַר הַתַּשְׁמִישׁ. כֵּיצַד. מְקַנֵּחַ הָאִישׁ עַצְמוֹ בְּמַטְלִית נְכוֹנָה לוֹ וּמְקַנַּחַת הָאִשָּׁה עַצְמָהּ בְּמַטְלִית נְכוֹנָה לָהּ וְרוֹאִין בָּהֶן שֶׁמָּא רָאֲתָה דָּם בִּשְׁעַת תַּשְׁמִישׁ. וְיֵשׁ לָאִישׁ לְהָנִיחַ אִשְׁתּוֹ שֶׁתִּבְדֹּק בְּמַטְלִית שֶׁלּוֹ מִתּוֹךְ שֶׁנֶּאֱמֶנֶת עַל שֶׁלָּהּ נֶאֱמֶנֶת עַל שֶׁלּוֹ: שאלה לרב: האם ראוי וצריך לנהוג כך כיום? והאם זה חומרה יתרה? לא שידוע לי אין מורה הוראה שפוסק להורות כך בימנו

תשובה

עיין בספר טהרת משה של בני הרב צפניה, פרק ח, עמ' עד-עז, ובהערות, ותרווה צמאונך. ומי שיכול, יהיה מבין הנוהגים בבדיקות.