דילוג לתוכן העיקרי

נטילת ידיים של בוקר+זמן קריאה בתורה

שאלה

א. בנוגע לנטילת ידיים לאחר שאני קם מן המיטה כמובן שכבר אמרתי מספר ברכות על המיטה כפי סדר ההתארגנות שלי האם נטילת ידיים חייבת להיות 3 פעמים על כל יד  או מספיק פעם אחת לכל יד , כי עד היום נהגתי כך לברך וליטול, מאחר ובדעתי ללכת להתפלל לאחר מכן והיום אחד החברים העיר לי למה אתה לא נוטל כל יד 3 פעמים כי צריך להעביר את הרוח הרעה הנמצאת  בידיים אחרי השינה ואם לא עשית כך אתה לא יכול לגעת בדברים אחרים כגון : אוכל וכ"ו אמרתי לא שאני לא ראיתי בהרמב"ם התיחסות לנטילה 3 פעמים ?
יורינו רבינו מה עלי לעשות !
ב. אנחנו מתפללים  בעבודה תפילת יחיד ומסיימים את העבודה בשעה  12:00 וחצות היום זה בשעה  12:55 האם ניתן לקרוא  בתורה בשעה כזו והאם הקריאה היא נפרדת מן התפילה ? או שרק הקריאה בתורה היא חלק מן התפילה ודווקא ביחד ? כמובן לדעת רבינו ! אני הבנתי שיש קבוצות בשוחטים (לא אצלינו) שקוראים בתורה אחר הצהריים בערך בשעה 4-5 .!
 

תשובה

א לפי רבנו, אליבא דהתלמוד, די בנטילה אחת לנטילת שחרית, להבדיל מנטילה בתרומה ולקדשים. אמנם עניין רוח רעה נזכר בתלמוד, אבל רבנו לא חשש לעניין זה, או שיש לו פרשנות משלו על רוח רעה.
ב הקריאה בתורה צריכה להיות צמודה לתפילה, אך אם אירע ולא קראו בתורה צמוד לתפילה, מסיבה זו או אחרת, יקראו בתורה עד סוף זמן קריאה, עד חצות היום, לא לאחר מכן.