יום טוב שני של גלויות במקומות שנתחדשו
שאלה
שלום לכת"ר.
האם בהתאם לדברי רבנו בהלכות קידוש החודש, שמקומות בהם לא היו ישראל בזמן בית שני, וכן מקומות שנתחדשו במדבר א"י, שעליהם לעשות יו"ט שני של גלויות. האם לפיכך יש לנהוג יו"ט שני במקומות כמו השומרון וערים כגון דימונה וירוחם וכיו"ב? וברוך תהיה
תשובה
הבעיה קיימת בעיקר לגבי מקומות שהיו בה יהודים, אז, בזמן שקידשו החודש על פי הראיה, ושליחים לא יכלו להגיע מסיבות שונות לרבות בטחוניות או מדיניות כמו רמלה. לא לגבי מקומות שלא היו מיושבים ביהודים אז, שכל מקום כזה בארץ ישראל אין נוהג בו יו"ט שני.