דילוג לתוכן העיקרי

תפילה

שאלה

שלום לכבוד הרב שליט"א.
רציתי לשתף את כבוד הרב,
בדבר שמאוד מציק וקשה לי. יש מצוות שאני מקפיד עליהם כמו:תפילין, שבת, כשרות, קובע עיתים לתורה, לא מתגלח בסכין... יש דבר שמאוד קשה לי!!! אני לא מתפלל בכל יום, רק בשבתות וחגים. (בכל זאת צריכים לדבר עם הקב"ה) אני רוצה לדבר עם הקב"ה כל יום, אבל התפילה מייאשת אותי. התפילה ארוכה ומייגעת. אני לא מתפלל מתוך שמחה, לעומת מצוות אחרות שאני שמח בהם מאוד. בספר החינוך כתוב על מצות התפילה:"נוהגת מצוה זו בכל מקום ובכל זמן בזכרים ונקבות. והעובר על זה ועמד יום ולילה בלא תפילה כלל - בטל עשה זה כדעת הרמב"ם". כואב לי על שני דברים:
א. שאני לא מקיים את מצות התפילה.
ב. שאני לא מדבר עם הקב"ה, כל יום. לפני שעזרא ובית דינו תיקנו את התפילות, כל אחד היה מתפלל בנוסח שלו. האם יש נוסח בקצרה, שאני יכול להגיד בבוקר עם התפילין? אני רוצה לדבר עם הקב"ה בנוסח שלי, ולא בנוסח שחכמים קבעו. (אפילו להתפלל רק את תפילת 18, אני מרגיש שזה "כבד עלי") האם הרב יכול לתת לי פיתרון?
תודה וכל טוב.

תשובה

יישר כוחך על מה שאתה מקיים. יישר כוחך על שכואב לך על מה שאינך מקיים. דברים אלו מצביעים שיש לך נשמה טהור, ה ואין ספק שאתה תזכה לעבוד את ה' כהלכה. וה' יסייעך במעשי רצונו. ולכן, אם מאוד מאוד קשה לך להתפלל, די שתתפלל בצחות לשונך ותבקש מה' שיעזור לך לעבדו כהלכה, וימלא משאלות לבך לטובה. אם אתה יכול להתפלל רק שמונה עשרה ביחידות, הרי עלית דרגה. אם תוכל להתפלל שמונה עשרה עם הציבור, הרי שעלית עוד דרגה. כך מעלה מעלה, עד שתגיע לרום המעלה. רק דבר אחד אל תעשה, השתדל שלא יעבור עליך יום בלי תפילה, ואפילו תפילה שלך לה' בצחות לשונך.