דילוג לתוכן העיקרי

מי עדיף בקריאת המגילה, הבקי בקריאתה אך לוקה בשמיעתו או הבריא בשמיעתו אך אינו בקי בקריאת המגילה?

מדוע השמיט הרמב"ם בחיבורו את החרש למרות שבמשנה נזכר החרש מכלל המוציאים י"ח אחרים בקריאת המגילה?

בכל המצוות המחייבות שמיעה אין החרש מוציא י"ח ומדוע בקריאת המגילה סובר הרמב"ם שחרש המדבר חייב אישית?

כיצד ינהגו ההולכים לשיטת מרן השו"ע, האם יחששו להחמיר משום שלכאורה דרגת חיוב החרש נמוכה יותר ויעדיפו ש"צ הבריא?