דילוג לתוכן העיקרי

אבל על "ידועה בציבור"

שאלה

לק"י

יורינו רבינו

כאשר הרמב"ם פוסק בהלכות אבל שחייב אדם להתאבל על אשתו הנשואה. האם הכוונה להוציא מאשתו הארוסה או דווקא הנשואה לו ע"י חופה וקידושין? האם מה שהם מכנים "ידועה בציבור" תיחשב לדין זה כנשואה ע"י ביאה שכן הם מנהלים את חייהם בשותפות לכל דבר כבעל ואשה?

ומן השמים ישלמו את שכרו

תשובה

נשואין כדמו"י, לאפוקי מארוסה כדמו"י. לא כן ידועה בציבור, כל הקשר שלהם הוא בעברה. ואינם נחשבים לא לנשואים ולא לארוסים מבחינה הלכתית, רק מזנים זה עם זו.