בכללי הפסיקה
שאלה
אחר שמצינו ברבנו שחולק על הגאונים בכמה מקומות וא"כ יכול ומחויב כל מעיין בסוגיא לילך אחרי מסקנותיו, שאלתי לרב האם קודם צריך מעיין זה להיות בקי בכל התלמוד ורק אחרי כן יוציא מסקנות למעשה ועד אז מחויב הוא להוראות רבו
או שמא אין צורך בבקיאות זו ואין לחכם אלא מה שעיניו רואות?
תודה לרב שליטא
תשובה
שאלתך לא ברורה לי דיה.
א ככל שאין האדם יודע ש"ס ופוסקים ופסקי רבנו, לא יוכל להורות לעצמו הלכה למעשה.
ב במקרה כזה על אותו אדם לעסוק בדברי רבנו ומדבריו ידלה את ההלכות.