"תנאי התפילה" בספר הכוזרי
שאלה
בספר הכוזרי (מהד' שילת, מאמר שלישי פס' יט) החבר משיב לשאלת הכוזרי אודות חשיבותה של התפילה במניין לעומת תפילת היחיד.
הוא נוקט שם בהמשך בלשון מעט מוזרה, וז"ל: "ומתנאי התפילה הנענית שתהיה במה שיועלים לעולם ולא יזיק לו בשום פנים"
האם יש "תנאים" לתפילה המתקבלת? מניין לנו לדעת מהם חשבונותיו של הקב"ה ומתי הוא נענה לתפילתנו או לא?
מניין החבר למד את הדבר הנ"ל?
בתודה מראש
תשובה
לצערי, אין לי מהדורה זו, כך שאיני יכול להשיבך, במיוחד שנדמה שלא ציטטת משם במדויק.