דילוג לתוכן העיקרי

שלום וברכה

שאלה

1) האם מותר לדבר בשירותים בפלאפון או סתם שיחת חולין?
2) האם מותר ללכת ד' אמות בלא נטילה הואיל ובטלה הרוח רעה בזמננו?
3) האם מותר לבנות בית מעל ביהכנ"ס?
4) מה מוגדר פנים חדשות אחד שלא היה בסעודה או אחד שלא היה בשבע ברכות?
5) כמה פנים צריך והאם אפשר לצרף לפנים חדשות אדם ששמע את השבע ברכות דרך המיקרופון שאלמלא מיקרופון הוא לא היה שומע את השבע ברכות?
6) כמו מי פוסקים זמן ק"ש כמו הגר"א או כמו המג"א?
7) האם לא צריך פנים חדשות רק בשבת ויו"ט או גם בחוה"מ לא צריך?
8) האם אפשר להתפלל מנחה ערבית רצוף בציבור למרות שזה תרתי דסתרי ההדדי?
9) האם אפשר להתפלל מנחה גדולה רק בדיעבד או שעדיף להתפלל מנחה קטנה יחיד מאשר גדולה ציבור?
10) האם אורז שעירבו בו צימוקים או משהו אחר מה בירכתו? 11) מה הייתה דעת מארי קאפח בהקשר לפקודה לפינוי יישובים ביש"ע ומה הייתה דעתו בהקשר לפינוי ימית? 12) האם בימות המשיח עולם כמנהגו נוהג או באמת גר זאב עם כבש מי קובע יותר המורה נבוכים או היד החזקה?
תודה רבה לרב על כך שהוא עונה לכולם ויהי רצון שיפוצו מעיינותיו חוצה

תשובה

1. דברי קודש - אסור. דברי חולין - מותר, אבל מגונה.
2. לנהוגים איסור - אסור.
3. כן. אבל לא מעל ארון הקודש.
4. אחד שלא שמע שבע ברכות של אותו חתן.
5. לפחות שניים, לא ניתן לצרף שומע ששמע באמצעות מיקרופון, גם שלא יכל לשמוע בלי מיקרופון.
6. היום, לפי רבינו, מעלות השחר עד צאת הכוכבים.
7. לנוהגים כשיטת התוספות, רק בשבת.
8. מותר.
9. עדיף להתפלל מנחה קטנה בציבור, אבל מנחה גדולה בציבור עדיפה על מנחה קטנה ביחיד. 10. מברך על הצימוקים ואח"כ מברך על האורז, ואח"כ אוכל אותם כשהם מעורבים. 11. איני זוכר, להערכתי הוא התנגד. 12. לפי רבינו, אין בין העולם הזה לימות המשיח רק שעבוד מלכיות בלבד.