דילוג לתוכן העיקרי

הנעלבין ואינן עולבין

שאלה

לק"י.
שלום לרב.
בעניין דברי שנשמעו ביום שישי כי הרב מוצפי ממליץ לא להתחתן עם דרדעים וכן לא לצרפ למניין ועוד שנקראים יחד עם הקראים..
אדגיש כי לא שמעתי ישירות מהרב מוצפי אולם בהנחה שהדברים שודרו ברדיו והפונה לרב מדייק בהבנת הדברים ובשאלתו

מדוע ????
מדוע אנחנו , אלה שמשתדלים לפעול בהדרכת רבינו וכפי הרב עונה כאן לשאלתינו
צריכים לעמוד לבדינו מול זה ואלה שנטענים במידע זה כנגדינו
צריכים לחוש כאילו עלינו להתנצל
כאילו אין אנו נתמכים בעזרת רבותינו הגדולים בתורה
מדוע???

לא יוצאים מורנו ורבותינו בתביעה לברר וליישב הדבר
אחרת,אולי אכן אין בסיס מוצק להליכותינו השונים מרוב רובו של עם ישראל
אולי צדק בדבריו שהרי אין קול עונה
פתאום ,דרכו של רבינו זולה
לא עומדת בפני שואלים שאלות

מדוע עלינו להסתפק בחרש חרש בתשובות של 'שלום בית'..
או שכבוד תורה כאן
או שדרך אמת של יסוד דעת ומקור
בידינו
או ששוב כמו בעבר
אנחנו הפשוטים נמשיך להסתכל בעיני כולם
כאלופי האלופים של ' הנעלבין ואינם עולבין'

מצטער בצער של אמת

תשובה

אשר לתשובת הרה"ג מוצפי שליט"א, כבר כתבתי, שאני מעריך שאינו מכיר היטב את העניין, והוא ניזון מ"בני תורה", מוציאי שם רע, מי לנו גדול ממהרי"ק זצ"ל, וישבו עמו בדין הגאון בעל ציץ אליעזר זצ"ל, הגאון זולטי זצ"ל, הגאון גולדשמידט זצ"ל, הגאון ישראלי זצ"ל, הגאון מרדכי אליהו זצ"ל, שחיבבו ביותר והיה ממוקירו. ויבל"א הגאון הרב אלישיב שליט"א והגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א, שהופיע פעמים רבות באזכרות לזכר מהרי"ק זצ"ל ודיבר בשבחו ואמר בפני רבים שהוא מתאווה למות מיתת נשיקה כמו מיתת הצדיק הזה. ועוד.
ויש לגר"ע יוסף שליט"א תשובה שאין לפסול דרדעים. ושמעתי מתלמידי חכמים שמאזינים לרה"ג מוצפי שליט"א תשובות נועזות ומקוריות, תואמות משנת הרמב"ם, כאילו הוא היה דרדעי, כי דרדעי אמתי בימינו חסיד משנת הרמב"ם ותו לא מידי. ובכל כלל יש יוצאים מן הכלל, ואין דנים על הכלל, בגלל היוצאים מן הכלל. ועליך לדעת שהאמת היא חותמו של הקב"ה והיא תנצח במוקדם או במאוחר, ואשרי מי שחושדין בו ואין בו.
וכמו שהיום ב"ה יש כבר נישואין רב עדתיים כמו במשפחתך, יש היום כבר תוצאות חיוביות מנישואין אלו, שבני אדות אשכנז וספרד נחשפים למנהגי תימן המקוריים, הקריאה בתורה והתרגום, ולימוד משנה וגמרא והלכה, ביושר, בהתאם למסורת אבות עתיקת יומין, ומתפעלים ואומרים כל מן דין הבו לנא. ואין לי ספק שעד ימות המשיח, יתגשמו חזונות נביאי ישראל ותרבה הדעת, וחכמת ה' על כל העם, בכל העדות. וחכמי ישראל האמונים על התורה וסודותיה, יורו משפט אמת לעם לאחר שכל דבר ייחקר ויידרש על ידם, ילובן ויבורר, ותצא מפיהם הלכה ברורה כסולת מאוזנת. כי חכמי ישראל הם אבות האומה, ואבות אינם דוחים את בניהם, אלא מקרבים אותם ומחנכים אותם לדרך האמת. לכן על כל אחד להמשיך ולעסוק בתורה יומם ולילה ולהוקיר רבנן, ולנהוג כל אחד לפי מורו ורבו, עד יבוא מורה צדק לכל האומה כולה.